WINQ
Haat is niet het antwoord.
Het maakt niet uit wat je achtergrond of seksualiteit is.
Laat iedereen in z’n waarde.
Wij leven in een land waar je jezelf kunt zijn.
Hard, maar met humor
In JIHAD, een rake voorstelling over radicalisering, kruipen acteurs Faissel Asserti, Fahd Larhzaoui en Mamoun Elyounoussi in de huid van drie vrienden uit Almere – een hardliner, een meeloper en een twijfelaar – die naar Syrië willen om zich aan te sluiten bij de gewapende strijd tegen ‘ongelovigen’. Dan blijkt de werkelijkheid verre van een spelletje. Een belangrijke voorstelling, actueler dan ons lief is.
Recensie ‘Schijn’ in De Ware Tijd
Het einde van het optreden van Fahd Larhzaoui geeft een indicatie van zijn kwaliteit. Althans, aan het einde van het theaterstuk ‘Schijn’, maakt het publiek bij de première in theater On Stage woensdag duidelijk wat het van zijn kwaliteiten vindt. Hij krijgt minutenlang een staande ovatie. De acteur raakt daar zo van onder de indruk dat hij even moet gaan zitten.
Reflectie Van Een Schorpioen
Het ophouden van en vasthouden aan schijn is een overlevingstactiek waar we ons allemaal in meer of mindere mate schuldig aan maken. En hoe relevant is het dat een Nederlandse theatermaker met Marokkaanse roots zijn identiteit gebruikt als canvas om schijn door een theater monoloog op een confronterende manier bespreekbaar te maken.
Wie is die ander in het publiek?
Nieuwe Nederlanders vinden lang niet altijd de weg naar de theaterzaal. Hoe trek je ze over de streep? Een gesprek met een theaterdirecteur en vier makers.
Schijn in Suriname, De Ware Tijd
Recensie | Suriname | Fotograaf: Raoul Rodrigues | Tekst: Donovan Mijnals